Kaatje Vranken is student psychologie, en deed onderzoek op het vakgebied pedagogiek naar de vraag hoe filosofieonderwijs eruit ziet in het basisonderwijs...
Ewelina Gradzka over ‘Een checklist voor cruciale informatie over de kinderfilosofische praktijk’. In een kritisch artikel (2022) over het onderzoeken van effecten...
Al jarenlang wordt kinderfilosofie gebruikt in de theatereducatie. De educatieafdelingen bij grote instellingen zoals Het Nationaal Theater en Internationaal Theater Amsterdam gebruiken...
Bo Kok onderzoekt de kaders van de kinderfilosofie Over de auteur: Bo Kok is begin 2021 afgestudeerd aan de Hogeschool voor Toegepaste...
Vriendschap sluiten met je oren is voor kinderfilosofie van levensbelang. Hoe doe je dat? Zijn proefschrift is verdedigd na een tijd in...
Bo Kok onderzoekt de kaders van de kinderfilosofie Over de auteur: Bo Kok is begin 2021 afgestudeerd aan de Hogeschool voor Toegepaste...
Van weten naar geweten From Science to Conscience; the Socratic Dialogue Reconsidered, Erik Boers (Proefschrift) Naast je, in de rij bij de...
Bo Kok onderzoekt de kaders van de kinderfilosofie Over de auteur: Bo Kok is begin 2021 afgestudeerd aan de Hogeschool voor Toegepaste...
Matthew Lipman stelde in 1986 dat er voldoende onderzoek is gedaan om te stellen dat Filosofie voor Kinderen een positief effect heeft...
Hoe kan filosofie bijdragen aan de kwaliteit van onderwijs? Deze vraag stelde Cees van den Bergh ten behoeve van zijn stageonderzoek voor CKN....
Bo Kok onderzoekt de kaders van de kinderfilosofie Over de auteur: Bo Kok is begin 2021 afgestudeerd aan de Hogeschool voor Toegepaste...
Bo Kok onderzoekt de kaders van de kinderfilosofie Over de auteur: Bo Kok is begin 2021 afgestudeerd aan de Hogeschool voor Toegepaste...
Bo Kok onderzoekt de kaders van kinderfilosofie Over de auteur: Bo Kok is begin 2021 afgestudeerd aan de Hogeschool voor Toegepaste Filosofie....
Bo Kok onderzoekt de kaders van kinderfilosofie Over de auteur: Bo Kok is begin 2021 afgestudeerd aan de Hogeschool voor Toegepaste Filosofie....
Peter Worley schreef Open thinking, closed questioning: Two kinds of open and closed question. Max Theissen maakt er een samenvatting van. Peter...
In mei 2019 bezocht (kinder-)filosoof Karin Glaubitz op uitnodiging van logopedist Jolanda de Slegte een aantal keren de Auris Hildernisseschool, een school...
Pieter Mostert gaf een masterclass op 8 en 9 februari 2020. Deze was mogelijk gemaakt in samenwerking met de Vereniging Filosofische Praktijken...
Julia van de Winckel schreef een scriptie over ‘De toegevoegde waarde van kinderfilosofie in het huidige basisonderwijs’. Ze voltooide recent haar opleiding...
Filosoferen in de klas kent vele voordelen. Naast de bekende effecten op persoonlijkheidsvorming, expressievaardigheid en het ontwikkelen van een waardesysteem, zijn er...
Michaël van Putten interviewt Pablo Muruzábal Lamberti (promovendus aan de UvA), die onderzoekt hoe we muzikaler te werk kunnen gaan binnen de...
Michaël van Putten praat met Floor Rombout (NWO promovendus en filosofiedocent) over haar onderzoek naar en praktijkervaring met ‘waardegelaten kritisch denken’. Ze...