Home » Aanraders » Filosoferen en burgerschap

Filosoferen en burgerschap


VRIJPLAATS BURGERSCHAP

Op deze plek denken experts filosofie, burgerschap of kinderfilosofen over de burgerschapsopdracht aan het onderwijs. Het betreft vragen over de rol van burgerschap in het onderwijs, wat burgerschap vermag en wat niet. Wat is de relatie met filosofie en moet je burgerschap en filosofie eventueel met elkaar verweven? Welke rol kan en moet kinderfilosofie spelen om kinderen zich bewust te maken van hun maatschappelijke rol?

Je leest hier de perspectieven van filosoof en filosofiedocent Joris Verheijen, docent VO Gerard Kooistra, filosoof en expert op het gebied van socratische gesprekken Kristof van Rossem, onderzoeksjournalist Kim van Keken, filosofiedocent Barry Mahoney, kinderfilosoof bij Rotterdam Vakmanstad Joeri Kooimans, kinderfilosoof Doenja Heemsbergen, onderwijsfilosoof Piet van der Ploeg, filosofiedocent Floor Rombout en filosoof en filosofisch gespreksbegeleider Fronnie Biesma.

Geschreven door:

CKN

Stichting Centrum Kinderfilosofie Nederland
Meer artikelen uit dit dossier:
Share This